بازرگانی آسیراد
خانه / عسل ایران / میزان درآمد بازار عسل طبیعی در ایران

میزان درآمد بازار عسل طبیعی در ایران

میزان درآمد بازار عسل طبیعی در ایران در سال های اخیر با توجه به میزان صادرات آن به کشور های فرا منطقه ای افزایش چشم گیری داشته است.

بازار عسل در ایران

فعالیت تجار در زمینه صادرات عسل یکی از علت های این افزایش درآمد می باشد.
زیرا با بازاریابی و ایجاد مشتری جدید راه را برای افزایش فروش باز کرده است.

بازار عسل در ایران

محل طلاقی یا همان نقطه تعادل عرضه و تقاضا بازار نامیده می شود.
در واقع بازار هر محصول محل عرضه و تقاضا آن است.

اما نکته قابل توجه در موفقیت یک بازار کیفیت و اصالت محصول ارائه شده با قیمت های مناسب به شمار می رود.
بازار عسل در ایران نیز برگرفته از این تئوری می باشد که متولی رصد این بازار اتحادیه سراسری زنبورداران می باشد.

به دلیل تنوع گونه های گیاهی و آب و هوای مناسب در ایران می توان گفت بهترین و با کیفیت ترین عسل تولیدشده در منطقه متعلق به کشور ما می باشد.

این امر موجب گردیده تا تولیدکنندگان این محصول نیز افزایش یافته و بازاری کاملا رقابتی را برای این محصول به وجود آورند.

بازار عسل در ایران

فروش انواع عسل طبیعی

عوامل موثر بر بازار پسندی یک محصول از مهمترین فاکتورهای فروش آن می باشد.
ممکن است یک محصول از کیفیت بالایی برخوردار باشد اما تولیدکننده نتواند محصولش را در بازار به فروش برساند.

مهمترین عوامل موثر در بازارپسندی محصول و فروش آن:

  1. بسته بندی
  2. قیمت
  3. کیفیت
  4. بازاریابی

بازار عسل در ایران

میزان درآمد بازار عسل طبیعی در ایران

قدمت تولید عسل در ایران به 2500 سال پیش بر می گردد.
شرایط جغرافیایی حاکم بر کشور موجب گردیده تا تولید این محصول در ایران طرفداران زیادی را به خود جلب نماید.
این امر موجب گردیده تا میزان درآمد بازار عسل در ایران نسبت به سایر نقاط دنیا از شرایط بهتری برخوردار باشد.

هرچه تعداد کلنی های موجود بیشتر، کیفیت و قمت محصول ارائه شده بهتر باشد درآمد تولیدکننده بیشتر می شود.

بازار عسل در ایران

عسل ایرانی و بازار صادراتش

از استراتژی های بازاریابی می توان دسترسی محصول به بازارهای جهانی را نام برد.

بازار عسل در ایران

تولید محصول باید به حد کافی باشد که بتواند علاوه بر تامین نیاز داخل به بازارهای جهانی نیز راه پیدا کند.
پس از آن با بررسی دقیق بازار بین المللی بتواند نقاط ضعف و قدرت را شناسایی کند تا بتواند جایگاه خود را در بازار حفظ کند.
در خصوص عسل ایرانی و بازار صادراتش می توان گفت در چند سال گذشته مورد بی مهری قرار گرفته است.

هزینه های بالای تولید موجب گردیده تا بعضی از تولیدکنندگان از کیفیت محصول خود کاسته و محصول تقلبی به بازار ارائه نمایند.

مشکلات بازار صادراتی عسل ایران :

  • عدم ارائه محصول با کیفیت
  • نداشتن بسته بندی های متنوع با ظاهر مناسب
  • عدم شناخت بازار
  • عدم آگاهی کافی از بازار خارجی و سطح سلیقه مصرف کنندگان
  • نداشتن تبلیغات کافی

بازار عسل در ایران

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
فاطمه رحیمی
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09128602265
آدرس کانال: asiradhoney@
پست الکترونیکی: Asiradco@gmail.com

مطلب پیشنهادی

تولید عسل وحشی

معرفی تولید کننده عسل وحشی در ایران

مرکز تولید عسل وحشی طبیعی در سراسر کشور بسیار گسترده بوده و این وسعت در …

کانال تلگرام اینستاگرام